Publikováno: 21.12.2022
Proč zvolit realitního makléře a jak poznat toho pravého?
Při prodeji nemovitosti máte několik možností. Buď se do toho vrhnout na vlastní pěst a nechat v tom spoustu času i nervů, nebo si najít realitního makléře. Nad druhou možností lidé často ohrnují nos nejen kvůli provizi, ale také pověsti, kterou tato profese má. Dnes vám poradím, jak vybrat realitního makléře, který vaši nemovitost prodá spolehlivě a výhodně.
Pokud už jste četli některý z mých článků, máte už jistě alespoň trochu představu, kolik práce za prodejem nemovitosti skutečně je. Ať už se jedná o nacenění nemovitosti, homestaging nebo třeba marketing a právnické úkony.
Pokud se do toho všeho chcete vrhnout na vlastní pěst a současně prodat nemovitost co nejvýhodněji, musíte počítat s tím, že se jedná o práci na plný úvazek, která vyžaduje řadu investic. A bez dostatečných zkušeností a know-how z oboru je pouze malá šance prodat nemovitost rychle a za cenu, kterou si v ideálním případě představujete.
Na druhou stranu je tu spolupráce s realitním makléřem, která však často může být také trošku zrádná.
Makléřů je na našem trhu opravdu velké množství a zdaleka ne všichni jsou skutečně dobří. Přestože tato profese podléhá regulacím od státu, stále můžete narazit na makléře, který vám toho spoustu naslibuje, ale ať už z nedostatku zkušeností nebo schopností, nemovitost zkrátka neprodá, trvá mu to, nebo při spolupráci dochází ke komplikacím, které vás mohou stát klidně statisíce korun.
Jak vybrat makléře, se kterým se vám nic podobného nestane?
Nejdůležitější při výběru realitního makléře jsou rozhodně osobní doporučení. Ideální je, pokud máte známého, který nedávno nemovitost prodával. Máte tak přímý osobní zdroj informací a doporučení. Pomoci s výběrem vám mohou i reference na internetu. Než s makléřem uzavřete smlouvu, nebojte se zapátrat na Googlu a zjistit o něm veškeré dostupné informace. Co si o něm myslí jeho ostatní klienti? Jak vypadají jeho inzeráty? (Na tento bod se podrobněji podíváme za chvilku.) Jak na vás celkově jeho internetová prezentace působí?
Přestože vám internetové reference a prezentace neposkytnou kompletní obrázek, rozhodně se jedná o velmi důležitý kousek celkové skládanky, která vám pomůže toho pravého nalézt.
Počítejte s tím, že s makléřem budete trávit poměrně dost času, ať už osobně nebo na telefonu. Proto je důležitý, aby vám sedla jeho osobnost a fungovala mezi vámi chemie alespoň na základní úrovni.
Při vyhledávání realitního makléře na internetu určitě narazíte i na jeho inzeráty. Jak vypadají? Mají kvalitní fotografie? Můžete si nemovitost prohlédnout prostřednictvím virtuální prohlídky? Uvádí v inzerátu veškeré podstatné informace?
Pokud je inzerát strohý, plný hrubek a nekvalitních fotografií z mobilního telefonu, je to jasné znamení, že byste se měli poohlédnout jinde.
Někteří makléři do své práce dávají vše. Jiní vystaví inzerát a tím mají pocit, že je vystaráno. Co všechno plánuje váš zvolený makléř pro úspěšný prodej dělat? Spolupracuje s profesionálním týmem nebo je na vše sám? Věnuje se homestagingu, nebo nemovitost jen vyfotí a tím je za něj vystaráno?
Moderní marketing je při prodeji nemovitosti skutečně zásadní. Zvlášť, pokud chcete prodat nemovitost s maximálním ziskem. Ověřte si, jak váš makléř pracuje.
Dalším zásadním ukazatelem kvality realitního makléře je výše provize. Příliš nízká provize rozhodně není lákadlem, na které byste se měli nachytat. Většinou poukazuje spíše na to, že makléř vaší nemovitosti nebude věnovat dostatečnou pozornost a práci, která je pro úspěšný prodej potřeba.
Realitní makléř bude vaším společníkem a bude pro vás možná i několik měsíců pracovat. Já jsem v realitách již 21let, proto se rozhodně nebojte mě oslovit.
Dobrý den,
jmenuji se František Skipala a rád bych Vám nabídnul své služby při prodeji či nákupu nemovitostí.
V obchodním světě se pohybuji okolo dvaceti let a zakládám si na osobním přístupu ke každému klientovi.
Baví mě práce s lidmi a jsem velmi rád, když naše spolupráce vede ke vzájemné spokojenosti a když mě spokojený klient doporučí i dalším novým zájemcům o mé služby.
To je pro mě totiž ten nejlepší důkaz dobře odvedené práce.